ECU (Engine Control Unit) - ΕΓΚΕΦΑΛΟΙ
Οι όροι Μονάδα Ελέγχου Κινητήρα (Engine Control Unit / ΕCU), ή Κεντρική Ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου, είναι δυο από τις πολλές ονομασίες οι οποίες χρησιμοποιούνται για τον εγκέφαλο αυτοκινήτου, όπως έχει επικρατήσει να ονομάζεται από τους τεχνικούς οχημάτων.
Πρόκειται για ολοκληρωμένη μονάδα ηλεκτρονικού υπολογιστή οι οποία, στα σύγχρονα αυτοκίνητα και φορτηγά, χρησιμοποιείται για τον έλεγχο όλων των λειτουργιών του ηλεκτρικού συστήματος αλλά και άλλων υποσυστημάτων του οχήματος.
Ο εγκέφαλος έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να ελέγχει κάθε σύστημα πάνω στο αυτοκίνητο.
Τα πρώτα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου του κινητήρα αποτελούνταν από αρκετά ξεχωριστά ηλεκτρονικά συστήματα έλεγχου, σήμερα όμως υπάρχει μια τάση να χρησιμοποιείται ένα και μόνο ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου, το οποίο είναι ο εγκέφαλος.
Αν και οι πρώτοι υπολογιστές για το αυτοκίνητο προορίζονταν αποκλειστικά για τον έλεγχο λειτουργιών του κινητήρα, όπως τον έλεγχο του μείγματος καυσίμου-αέρα και της ανάφλεξης / εκκίνησης, σήμερα είναι στάνταρ ο έλεγχος και άλλων υποσυστημάτων.
Τέτοια είναι τα συστήματα:
αντι-μπλοκαρίσματος φρένων (ABS),
αντι-ολίσθησης (traction control system),
ηλεκτρονικής ευστάθειας (ΕSΡ),
διατήρησης σταθερής ταχύτητας (cruise control),
ηλεκτρονικής ανάρτησης,
4-κίνησης (κίνηση με τους τέσσερις τροχούς),
ηλεκτρονικού κλιματισμού,
σταθεροποίησης τάσης εξόδου του εναλλακτήρα (γεννήτριας),
φόρτισης μπαταρίας.κ.α
Ο εγκέφαλος αποτελείται από ένα ή περισσότερα τυπωμένα κυκλώματα (πλακέτες) όπου ένας κεντρικός μικροεπεξεργαστής (μικροελεγκτής), υποστηριζόμενος από μνήμες και άλλα περιφερειακά, διαβάζει και ελέγχει, μέσω κατάλληλης εξωτερικής αρτηρίας (bus) δεδομένων αλλά και απευθείας σύνδεσης, τα διάφορα υποσυστήματα του αυτοκινήτου. Στα σύγχρονα επιβατικά και φορτηγά οχήματα, το καθιερωμένο εξωτερικό bus είναι το CAN.
ΣΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ (Check Engine)
Εάν υπάρξει δυσλειτουργία ή αντικανονική λειτουργία του συστήματος (βλάβη), τότε ο εγκέφαλος περνάει σε ένα εφεδρικό λογισμικό ανάγκης (SOS), με τη βοήθεια του οποίου αποφεύγεται η ακινητοποίηση του οχήματος.
Όταν αυτό ενεργοποιηθεί, λαμβάνονται αρχικές τιμές αντί των τιμών που δίνουν οι αισθητήρες, οι οποίοι αγνοούνται.
Το λογισμικό ανάγκης σταθεροποιεί τη λειτουργία του κινητήρα μέσα σε φυσιολογικά όρια.
Για παράδειγμα, εάν το σύστημα ελέγχου της θερμοκρασίας παρουσιάσει μια δυσλειτουργία στον αισθητήρα θερμοκρασίας περιβάλλοντος τότε, αντί να σταματήσει τη λειτουργία του εγκεφάλου, λαμβάνει σταθερές τιμές που έχει δώσει ο κατασκευαστής στο πρόγραμμα του εγκεφάλου ή λαμβάνει ως θερμοκρασία την τελευταία που έχει καταγραφεί πριν τη βλάβη.
Αυτό επιτρέπει στον εγκέφαλο να λειτουργήσει σε οριακή βάση αντί να σταματήσει τελείως.
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΓΚΕΦΑΛΩΝ
Υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της ECU (εγκέφαλος) του οχήματος ή καινούργιου ή μεταχειρισμένου που προορίζετε για τοποθέτηση .
Είναι δυνατή η ρύθμιση κάποιων λειτουργιών της ECU εφόσον κριθεί απαραίτητο σε immobilizer , λάμδα sensor, φίλτρο μικροσωματιδιων σε diesel κινητήρες ( DPF ), κόφτες στροφών, και τελικής ταχύτητας , ανακύκλωση καυσαερίων ΕGR, κλπ.
ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΕΓΚΕΦΑΛΩΝ
Σε περίπτωση βλάβης στο hardware της ECU μετά απο έλενχο αυτής και εφόσον είναι επισκευάσιμη έχουμε την δυνατότητα με την απαραίτητη τεχνογνωσία και εξοπλισμό που διαθέτουμε να επισκευάσουμε την πλειονότητα των εγκεφάλων με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.
ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΑΠΛΩΝ - ΥΒΡΥΔΙΚΩΝ ΕΓΚΕΦΑΛΩΝ
Επισκευή - ρύθμιση μονάδων ψεκασμού (ECU) ,ABS και ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ εγκεφάλων OPEL - FIAT - ALFA - VAG - BMW - MERCEDES-SBC MERCEDES - CITROEN - PEYGEOT - RENAULT - FORD - VW GROUP - NISSAN - HONDA - MITSUBISHI - HYUNDAY - CEVROLET - KIA -TOYOTA
Επισκευή - ρύθμιση υβρυδικων και μη εγκεφάλων κατασκευής OPEL DELCO, SIEMENS, Z14XE - Z16XE - Z18XE - Z12XEP - Z14XEP - Z16XEP ALFA - FIAT - LANCIA - MARELI - BOSCH
Επισκευή μονάδων -ρύθμιση (ABS), BMW - VAG - OPEL - FIAT - ALFA - LANCIA - SMART.
Μετά το τέλος της επισκευής του ο κάθε εγκέφαλος περνάει από πλήρη λειτουργικό έλεγχο (simulator) πριν την παράδοση του.